Uložiť Uložené

Vilmošove vodopády

Vilmošove vodopády sú jediným prírodným úkazom tohto druhu v Bratislavskom kraji. Vzhľadom na ich malé rozmery je toto pomenovanie trochu nadnesené, oveľa viac pripomínajú malé kaskády. Keď sa však v období dažďov zdvihne hladina potoka Drmolez, na ktorom sa nachádzajú, vodopády zmohutnejú a pohľad na ne je celkom pôsobivý.

Na toto miesto sa vybrala aj naša blogerka Tami, ktorá so svojou rodinou rada navštevuje výnimočné miesta.

Vilmošove vodopády sa nachádzajú v blízkosti bratislavskej mestskej časti Záhorská Bystrica. Pohodovú prechádzku k nim môžete začať na Prídavkovej ulici, z ktorej sa napojíte na lesnú cestu vedúcu až k Božím mukám – križovatke lesných ciest. Pokračovať budete rovno, po chvíli sa dostanete k rúbanisku, kde odbočíte doľava. Z tohto bodu vás čaká mierne klesanie až k potoku Drmolez, ktorý treba prekročiť a odbočiť doprava. Po pár metroch už zahliadnete označený smerovník, ktorý vás naviguje k Vilmošovym vodopádom.

Druhou možnosťou, ako sa k vodopádom dostať, je vyraziť z obce Marianka, z Lesnej ulice. Tá sa postupne vnára do lesa, a mení sa na skutočnú lesnú cestu. Chodník vedie popri potoku Drmolez, s ktorým sa miestami križuje. Pár metrov za druhou takouto „križovatkou“ uvidíte označenú odbočku k vodopádom.

Lajk od maminy Tami

Vodopády na kľukatom potoku Drmolez, ktorý pramení pod Malinským vrchom, údajne dostali pomenovanie podľa rodeného Mariančana Viliama Jánoša. Zaujímavou je aj samotná dolina, ktorou Drmolez preteká – na viacerých miestach môžete obdivovať rôzne strmé svahy či nádherné prírodné zákutia.